10 nejšetrnějších společností roku 2017 vede kosmetický gigant L’Oréal
Americký časopis Newsweek publikoval žebříček nejšetrnějších značek roku 2017 v USA i ve světě.
Kristýna Vobecká
5. 2. 2018
Žebříček Newsweeku obsahuje každoroční hodnocení trvalé udržitelnosti veřejně obchodovaných firem v USA a ve světě dle jejich obchodních výsledků s názvem 2017 Global Green Rankings. Největšího skóre ve světovém žebříčku dosáhl kosmetický gigant L’Oréal. Americkou desítku zase vede technologická firma Cisco Systems.
Top 10 společností ve světě:
1. L’Oréal2. Centrica PLC3. Enbridge Inc4. Siemens AG5. Cisco Systems Inc6. Henkel AG & Co KgaA7. Accenture PLC8. BT Group PLC9. Adidas AG10. Koninklijke Philips NV
Hodnocení Newsweeku je založeno na kritériích zaměřených na environmentální a dlouhodobě udržitelné aspekty chování firem. Mezi ty patří využívání energie, objem produkce skleníkových plynů, zpracování odpadu, práce s vodními zdroji, zapojení managementu do ekologických aktivit a míra dohledu na činnost společnosti třetími stranami.
Francouzská kosmetická firma L’Oréal obsadila první místo globálního žebříčku se zeleným skóre 89,99 %. „Ocenění Newsweeku za naše udržitelné aktivity si velmi vážíme. Dlouhodobá udržitelnost řídí naše kroky při vývoji a výzkumu a posiluje náš závazek vůči zaměstnancům a komunitám, se kterými pracujeme. Neustále posouváme naše možnosti v udržitelné výrobě a produkci a snažíme se inspirovat naše zákazníky k udržitelným rozhodnutím,“ uvedla mluvčí Danielle Azoulay za L’Oréal USA pro oblast CSR (Společenská odpovědnost firem).
L’Oréal zabodoval s udržitelným programem Sharing Beauty with All, kdy se společnost zavázala snížit svou environmentální stopu, posílit pozitivní sociální dopad a upravit své výrobní, operativní a inovační procesy.
Druhé místo globálního žebříčku obsadila anglická energetická firma Centrica PLC a například německá firma sportovních potřeb/sportovního vybavení Adidas obsadila osmé místo globálního žebříčku.
V žebříčku Global 500 se neumístila žádná firma s českým původem, což může být výzvou pro české podnikatele na rok 2018.
Zdroje: Newsweek.com, L'Oreal USA