Volvo míří k elektřině přes nové úspornější hybridní pohony
Do šesti let bude každé druhé nové Volvo, které vyjede z výrobní linky s čistě elektrickým pohonem. Ještě než se k tomu švédský výrobce prémiových vozů dostane, nabídne hybridní pohony ve všech svých modelových řadách.
Tisková zpráva (redakčně upraveno)
24. 2. 2019
Volvo Cars v následujících měsících představí řadu mild hybridních motorizací, což odstartuje naftovými a benzínovými variantami pro modely SUV XC90 a XC60. Tyto mild hybridní agregáty vůbec poprvé nabídnou zákazníkům značky Volvo vyspělý brzdový systém s rekuperací kinetické energie, který je propojen se stávajícími spalovacími motory. Společně pak vytvoří novou integrovanou elektrifikovanou pohonnou jednotku, jež bude označena znakem „B“.
Nový druh pohonu, který je elektrifikován prostřednictvím rekuperace brzdné energie elektronického brzdového systému, nabídne řidičům v reálných jízdních podmínkách snížení spotřeby paliva až o 15 %, s čímž souvisí i snížení emisí. Volvo očekává, že nový typ agregátu s písmenem „B“ ve znaku postupně stane novým standardem.
Inovace v plug-in hybridech: delší dojezd
Automobilka mimoto zdokonalila stávající plug-in hybridní pohonná ústrojí T8 a T6 Twin Engine, přičemž současně potvrdila, že že budou plug-in hybridní motorizace dostupné pro všechny vyráběné modely ještě v letošním roce. Nově by měly tvořit až čtvrtinu celkové produkce.
Volvo připravilo také zdokonalenou plug-in hybridní variantu T8 Twin Engine disponující výkonem 420 koní. Ta zahrnuje nový akumulátor a elektronický brzdový systém s vyspělým systémem dobíjení akumulátoru. Dojezd pohonného ústrojí T8, které je k dispozici pro všechny modely řady 90 a 60, se zvýšil zhruba o 15 %.
Také vylepšená verze plug-in hybridního agregátu T6 Twin Engine s menší kapacitou nyní spolupracuje s novým akumulátorem a s novou technologií elektronického brzdového systému. I toto pohonné ústrojí nabízí přibližně o 15 % delší dojezd, přičemž je k dispozici pro kombi V60 a sedan S60.
Volvo XC90 bude dostupné s mild hybridními benzínovými a naftovými motorizacemi s označením B5 a také s benzínovým mild hybridním agregátem B6. U modelu Volvo XC60 budou mít zákazníci možnost vybrat si mezi mild hybridní benzínovou nebo naftovou variantou B5, naftovou mild hybridní variantou B4 a benzínovou mild hybridní variantou B6. Benzínový agregát B5 bude dostupný v kombinaci s pohonem předních kol i s pohonem všech kol. Také nejmenší kompaktní modulární platforma CMA, na níž je postaveno Volvo XC40, se dočká nové elektrifikované motorizace ve formě benzínového plug-in hybridního agregátu T5 Twin Engine. Po něm bude následovat plug-in hybridní varianta T4 Twin Engine.
Bezpečnost první v řadě
Volvo zůstává věrné také své pověsti jedněch z nejbezpečnějších vozů na světě. Do svých vozů montuje technologie aktivní bezpečnosti, které umí řidiče podpořit v řízení například efektivním vyhýbacím manévrem před překážkou nebo pomocí informačního systému monitorujícího mrtvý úhel. Systém City Safety s funkcí automatického brzdění navíc i nadále zůstává jediným bezpečnostním systémem na trhu, který umí rozpoznat chodce, cyklisty i velká zvířata.
Volvo XC90 je také standardně dostupné se systémem ochrany před srážkou s protijedoucím vozidlem ve vedlejším pruhu, který byl poprvé představen v modelu XC60. Technologie varování před křížením cesty jiným vozidlem, jež je součástí systému monitorujícího mrtvý úhel, nyní zahrnuje i funkci automatického brzdění.