Hodí se leda tak na jízdu po chodníku? První zkušenosti s Cybertruckem jsou rozpačité

Futuristickou a offroadovou Teslu Cybertruck již mají první nadšenci doma a zveřejňují recenze a zkušenosti. A také odhalují první nedokonalosti, které by člověk od takto oslavovaného modelu nečekal.

Sociálními sítěmi v minulých dnech proletělo video, kdy se nově představená Tesla Cybertruck zabořila do nízké sněhové pokrývky a nedokázala vyjet. Mohutné elektroauto s evidentně budoucím vánočním stromkem na korbě hrabalo jak mohlo, ale nakonec musel zasáhnout Ford Super Duty a nešťastnou Teslu vytáhnul.

Jak podotkli autoři článku na serveru The Drive, autu, které mělo být koncipované jako univerzálně schopné poradit si s lecčím, chybí vyprošťovací naviják i rám. Navíc doposud není známé, jak funguje software, který jeho offroadové chování řídí. Kritici některých článků rýpou i do skutečnosti, že terénní pneumatiky Tesly nebudou možná patřit k těm nejfunkčnějším.

„Po zhlédnutí videí jízdy Tesly Cybertruck je jasné pouze jedno: výrobce společnosti napsal software pro kontrolu trakce pouze pro jízdu po chodníku,“ vysmívá se Peter Holderith.



Z poněkud trapné situace ale těží právě zmíněný Ford, který využil testovací okruh. Generální ředitel společnosti Jim Farley nejspíše osobně předvedl schopnosti svého F-150 Lightning na tom samém místě.

Na rozdíl od Cybertrucku Ford zvlněnou vozovku a terénní překážky absolvuje bez problémů na silničních pneumatikách. Farley video zveřejnil u sebe na síti X (dříve Twitter).

Deklarovaný dojezd? Pouze s baterií na korbě

Sporným se ukázal být také slibovaný dojezd mohutného a těžkého elektromobilu. Původně automobilka často zmiňovala něco kolem osmi set kilometrů dojezdu, což je na tak velký a těžký pickup obdivuhodné.

Nyní navzdory robustní baterii Tesla deklaruje dojezd Cybertrucku v režimu čtyřkolky 544 kilometrů (340 mil). Společnost také tvrdí, že automobil má pro daný dojezd spotřebu 42,9 kilowatthodin na 100 mil.

Odhady a propočty automobilových odborníků pak uvádějí, že jednotlivé a slavnostně předané kusy na velkolepém uvedení na trh disponují baterií s kapacitou pouze 122 kilowatthodin.

„Pokud se vám to zdá málo, nezoufejte. Tesla nabízí i možnost prodloužení dojezdu v podobě přídavného akumulátoru na korbě Cybertrucku,“ komentuje redaktor Car and Driver Greg S. Fink.

S touto nástavbou se pak dojezd prodlouží na zhruba 700 kilometrů.

Úvodní foto: Tesla