Výrobce hraček Mattel představil recyklační program pro staré hračky
Panenky Barbie nebo autíčko od Hot Wheels provázejí dětstvím většinu dětí. Některé hračky přežijí generace a potěší i jejich děti, ale větší část z nich skončí na skládkách, kde už nikomu radost neudělají. S tím se snaží bojovat americký výrobce hraček společnost Mattel, která představila recyklační program Mattel PlayBack pro použité hračky.
Kristýna Vobecká
22. 5. 2021
Recyklační program je zatím zpřístupněn pro hračky značky Barbie, Matchbox a MEGA. Je možné je poslat poštou zpět do Mattela s poštovním štítkem, který si zájemce vyplní zdarma přímo na stránkách výrobce a přijde mu do e-mailu. Potom už stačí hračky zabalit a dojít s nimi na poštu. Recyklační program je momentálně přístupný pro americké a kanadské zákazníky a Mattel jej bude rozšiřovat také do Francie, Německa a Velké Británie, kde bude fungovat díky partnerské recyklační síti.
Ze starých hraček vyrobí Mattel nové
„Hračky od Mattela jsou vytvořeny k tomu, aby vydržely a dědily se z generace na generaci. Klíčovou částí našeho výrobního procesu je zaměření na inovace. Nalézání udržitelných řešení je jedním z hlavních způsobů, jak se o ně snažíme. Recyklační program Mattel PlayBack je skvělým příkladem toho, jak se snažíme přeměnit materiály z hraček, které již odžily svůj život, na materiál pro výrobu nových hraček,“ vysvětlil v tiskové zprávě prezident a CEO společnosti Mattel Richard Dickson.
Poté, co firma krabici s použitými hračkami obdrží, roztřídí je podle použitých materiálů, které následně zpracuje znovu tak, aby je bylo možné použít pro výrobu nových hraček. Mattel také slibuje, že do recyklačního programu přidá v budoucnu i další značky. Mattel patří k největším světovým výrobcům hraček pro děti i dospívající a ve svém produktovém portfoliu má více než 200 značek. Pod křídla Mattela patří například Hasbro, Fisher-Price nebo Uno.
Kostičky z cukrové třtiny nebo recyklovaná Tesla
„V Mattelu jsme se zavázali k řízení environmentálního dopadu našich produktů. Recyklační program tak pomáhá rodičům a pečovatelům dosáhnout toho, aby hračky zůstaly ve hře a neskončily na skládkách. A my se postaráme, aby byly využity jako recyklovaný materiál pro výrobu nových hraček. Je to jeden z důležitých kroků, které podnikáme jako reakci na globální výzvu v redukci odpadu,“ řekla Pamela Gill-Alabaster, ředitelka pro globální udržitelnost v Mattelu. Recyklační program je přitom součástí udržitelné strategie společnosti Mattel, jejímž cílem je vyrábět hračky v duchu cirkulární ekonomiky a učit děti o důležitosti ochrany životního prostředí.
Globální výrobce hraček se totiž chce stát do roku 2030 hračkářskou společností, která bude vyrábět a balit hračky pouze do 100% recyklovatelných, recyklovaných nebo biologicky rozložitelných materiálů. A recyklační program není jedinou aktivitou Mattela v této oblasti. Výrobce v minulém roce uvedl na trh kostky značek Fisher-Price nebo Mega Bloks pro nejmenší vyrobené z přírodního materiálu na bázi cukrové třtiny. V příštím roce zase značka autíček Matchbox začne prodávat model Tesla Roadster vyrobený z 99 % recyklovaných materiálů. Jak Mattel uvádí na oficiálním webu recyklačního programu: „Navrhujeme hračky tak, aby byly milovány, opečovávány a předávány z generace na generaci. A snažíme se je vyrábět z materiálů, které mohou ožít v nových hračkách novými způsoby.“
Autorka: Kristýna Vobecká
FOTO: Pixabay (ilustrační foto)