Nejmodernějším autobusové nádraží vznikne v Hamburku. Připravuje se na éru čisté mobility
Společnost Siemens Infrastructure získala významnou zakázku od společnosti Hamburger Hochbahn, největšího poskytovatele místní dopravy v hanzovním městě. Siemens vybaví dva ze šesti terminálů v autobusovém depu Alsterdorf celkem 96 dobíječkami a technologií pro nízké a vysoké napětí. Zahájení provozu je plánováno na léto 2021. S celkovým počtem 240 parkovacích míst je Alsterdorf jedním z největších a nejmodernějších autobusových nádraží pro elektrické autobusy v Evropě.
Lenka Hlavatá, Siemens
15. 1. 2021
Společnost Hamburger Hochbahn si dala za cíl vyměnit do konce tohoto desetiletí celou svoji flotilu čítající přibližně 1 000 autobusů za klimaticky šetrná vozidla bez emisí. Souběžně s nákupem vozů probíhá i přestavba infrastruktury depa, aby bylo možné autobusy nabíjet a udržovat.
„Při vybavování autobusových dep potřebnou dobíjecí infrastrukturou je pro nás důležité mít jednoho partnera, který bude dodávat jak dobíjecí infrastrukturu připravenou na budoucnost, tak všechny elektrické součásti a služby. Takového partnera jsme našli ve společnosti Siemens,“ řekl Bastian Schmidt, vedoucí projektu pro infrastrukturu elektromobility ve společnosti Hamburger Hochbahn AG.
Objednávka zahrnuje 48 dobíjecích stanic Sicharge UC 200 s dobíjecími konektory CCS na autobusové přístřešky, technologii nízkého a vysokého napětí a pětiletou servisní smlouvu. Každá dobíjecí stanice disponuje dobíjecím výkonem 150 kW a dodává autobusům elektřinu, když nejsou v provozu. Veškerá nabíjecí technologie je umístěna v technologickém řídícím centru, které je umístěno na střeše parkovacích přístřešků. Nabíjecí kabel je veden podél střechy přímo k nabíjecím stanicím, což umožňuje nejlepší využití prostoru depa.
„Kromě snadno upgradovatelné infrastruktury je důležitá hlavně úspora místa při integraci technologie nabíjení, zejména v městské infrastruktuře. V tomto projektu byla instalace na střeše vhodným řešením,“ řekl Jean-Christoph Heyne, vedoucí oddělení Future Grids společnosti Siemens Smart Infrastructure. „Jsem rád, že v tomto případě jsme nevynikli pouze díky naší flexibilní nabíjecí infrastruktuře, ale i díky splnění náročných požadavků zákazníka na udržitelnost. Například naše portugalská továrna, kde se nabíjecí stanice vyrábějí, odebírá elektřinu výhradně z obnovitelných zdrojů. Dodáváme proto udržitelně vyráběné technologie pro udržitelnější města.“
Autobusové nádraží Alsterdorf má rozlohu 45 000 m2 a bylo uvedeno do provozu v dubnu 2019 společností Hamburger Hochbahn. Jedná se o jedno z nejpokrokovějších autobusových dep v Evropě a také o první v Německu, které je určeno výhradně pro bezemisní autobusy. V budoucnu budou autobusy napájeny zelenou elektřinou v šesti terminálech.
Autobusové nádraží Alsterdorf je nejnovějším z celkem sedmi míst společnosti Hochbahn. Od roku 2020 nakupuje společnost Hochbahn pouze bezemisní autobusy.
Zdroj: Siemens
FOTO: Siemens