Červená není tabu: první menstruační kalíšek, který přiznal barvu
Produktová designérka Anna Marešová rozšířila značku intimních pomůcek pro ženy Whoop·de·doo o menstruační kalíšek. Rozhodla se tak otevřít diskuzi okolo dalšího tabu ženské intimity – menstruace. „Krev není modrá a zanechává stopy. Kalíšek Whoop·de·doo je a vždycky bude červený,“ říká designérka, která právě spustila prodej kalíšku na svém e-shopu Whoop.de.doo.
Anna Marešová designers
3. 11. 2020
Designový menstruační kalíšek je po necelém roce vývoje a úspěšné crowdfundingové kampani možné zakoupit v e-shopu značky Whoop·de·doo. Menstruační kalíšek nabízí alternativní řešení k běžným menstruačním pomůckám, které je nejen šetrné k ženskému tělu a životnímu prostředí, ale také pohodlné a funkční. Stejně jako ostatní produkty z portfolia designérky Anny Marešové je menstruační kalíšek vyroben v České republice.
„Cílem bylo vyvinout menstruační kalíšek, který by snoubil dobré vlastnosti stávajících produktů na trhu, zároveň jsme se chtěli vyvarovat typických nedostatků. U našeho kalíšku se podařilo dosáhnout toho, že je měkký, ale zároveň tvarem a kosntrukcí velmi pevný, takže skutečně neprotéká. Kromě tohot se nám osvědčilo zakončení kuličkou, kdy uživatelky žádná část kalíšku netalčí a při menší i větší velikosti jsme dosháli co největšího objemu,“ popisuje Marešová.
Kalíšek otestovaly ženy z blízkého okruhu designérky, včetně zpěvačky a kmotry Whoop·de·doo Tonyi Graves, herečky a režisérky Petry Nesvačilové, stand–up komičky Adély Elbel, violoncellistky Terezie Kovalové. Menstruační kalíšek prošel take zatěžkávací akrobatickou zkouškou burleskní umělkyně Terézie Bělčáková, ala Miss Cool Cat. Prototypy otestovala gynekoložka MUDr. Petra Vrzáčková, která se podílela i na vývoji Venušiných kuliček Whoop·de·doo.
Menstruační kalíšek Whoop·de·doo bylo možné zakoupit už během úspěšné červencové crowdfundingové kampaně, ve které se podařilo díky předprodeji získat více než 250 % cílové částky, tedy přes 1 milion korun. Díky tomu bylo možné zhotovit nejen výrobní formu na menstruační kalíšky, ale vyvinout také antibakteriální čisticí sprej na intimní pomůcky a natočit unikátní podcast „Přiznej barvu“ o ženské intimitě, který designérka představí veřejnosti ještě letos. Na příští rok plánuje Anna Marešová vývoj mobilní aplikace menstruačního kalendáře.
„Whoop·de·doo mě baví, protože se dívá na ženu jako na celek. Je o jejích emocích, o jejím těle, o jejích cyklech. O sexuálním zdraví. O zdravém sebevědomí. Není jen o sexu, věnuje se i těm méně atraktivním tématům,“ vysvětluje Anna Marešová.
Zdroj: TZ Anna Marešová designers
FOTO: Adam Dvořák